0

• Hep senin dediğin oluyor.
• Beni önemsemiyorsun.
• Hep bildiğini okuyorsun.
• Bir kere de beni dinlesen ne olur?
• Bunu daha önce de söylemiştim.
• Seni son kez uyarıyorum.
• Beni dinlesen bunlar olmazdı.
• Bu çocuğu hep sen şımartıyorsun.
• Bu evin reisi kim? Sen mi ben mi?
• Diyelim ki haklısın. Sanki sen aynı şeyi yapmıyorsun.
• Her zaman kendini haklı zannediyorsun.
• Asıl sen abartıyorsun.
• Bunlara takıldığına inanamıyorum.


Erkek: Evet. Mesaiye kalacağım. Ne yapalım yani? Eve para mı yetiyor?

Kadın: Yeni aldığım yemek takımıysa derdin, iade edeyim bari.

Erkek: Ne alakası var? Parayı senden esirgediğimi mi söylemeye çalışıyorsun?

Kadın: Ne bileyim, öyle bir hâlin var. Hem bana kızmaya hiç hakkın yok. Ben senin kadar harcamıyorum bile!
Kadın: Yeni aldığım yemek takımıysa derdin, iade edeyim bari.
Erkek: Ne alakası var? Parayı senden esirgediğimi mi söylemeye çalışıyorsun?

Kadın: Ne bileyim, öyle bir hâlin var. Hem bana kızmaya hiç hakkın yok. Ben senin kadar harcamıyorum bile!
Erkek: Ne alakası var? Parayı senden esirgediğimi mi söylemeye çalışıyorsun?
Kadın: Ne bileyim, öyle bir hâlin var. Hem bana kızmaya hiç hakkın yok. Ben senin kadar harcamıyorum bile!
Kadın: Ne bileyim, öyle bir hâlin var. Hem bana kızmaya hiç hakkın yok. Ben senin kadar harcamıyorum bile!


Bu İşe Yaramaz Tartışma Kalıplarını Yoksa Siz de Kullanıyor musunuz?
• Sen zaten hep böyle yapıyorsun.


Kısır Döngü İşte size karı koca arasında geçen örnek bir diyalog:
Kadın: Bu akşam yine geç mi geleceksin? (Sadece öğrenmek için sorulmuş masumane bir sorudur aslında.)



Çiftin yaşadıkları problem ve çatışmaları nasıl sonlandırdıkları da önemli bir konudur. Tartışmaların sonlanma biçimleri, çiftin problemi çözülmüş olarak algılamalarını ya da problemi uzun süre taşımalarını belirler. Aile içi çatışma konuları, genellikle aşağıdaki yollardan biriyle sonuçlanır: 
• Boyun eğme: Taraflardan birinin diğerinin fikirlerini kabul etmesi. 
• Bırakma: Hiçbir uzlaşmaya varamadan çatışmanın çözümsüz olarak ortada bırakılması. 
Geri çekilme: Tartışmaktan kaçınma veya tartışmayı yarım bırakma (odayı terk etme, dinlememe gibi). 
Uzlaşma: Herkesin kabul edebileceği ortak bir noktada uzlaşma. Boyun eğme, bırakma ya da geri çekilme genellikle problemin çözülememesi anlamına gelir.

Yorum Gönder

 
Top